Divat

Így születtek meg a világhírű divatmárkák logói

Chanel

A nők általában felismerik a neves divatmárka logóját, ezek közül némelyik kicsi és egyszerű, ám akadnak bonyolult és titokzatos felépítésűek is. Most ismerkedjünk meg közelebbről a legjelentősebb divatházak védjegyévé vált emblémákkal!

Gucci

A világhírű Gucci céget Guccio Gucci alapította 1921-ben Firenzében. Hat gyermeke közül az egyik fia tervezte meg a logót 1933-ban, ami két egymást fedő G betűt ábrázol. Ez a logó azonban nem csupán két G betű, hanem két kengyelt is szimbolizál, utalva arra, hogy Guccio Gucci annak idején lovas kiegészítőket is gyártott.

Givenchy

A Givenchy Hubert James Marcel Taffin de Givenchy nevével fémjelezhető. A cég 1952-ben alakult, sikere, azóta is töretlen. Parfümöket, ruhákat, ékszereket gyárt. A Givenchy designer logója nagyon mutatós, ám ugyanakkor meglehetősen egyszerű. A négy puritán G betű egy nagyobb teret képez, emlékeztetve minket a kelta ékszerek hasonló jellegű bonyolult felépítéséhez.

Louis Vuitton

A Louis Vuitton divatház 1854-ben nyitotta meg kapuit. Mai napig híres exkluzív, magas minőséget képviselő termékeiről. A cég logója egy stilizált japán ihletésű virág motívum, amely egyben a márka nevének kezdőbetűiből áll.

Hello Kitty

Ezt az édes cicafejet Shintaro Tsuji, a Sanrio cég tulajdonosa álmodta meg 1974-ben. 1976-ban jegyeztették be védjegyes logójuknak. Eleinte két név között variáltak: Hello Kitty és Kitty White. Úgy tűnik, az első volt a szimpatikusabb.

Lacoste

A Lacoste talán a világmárkák közül is az egyik legelismertebb. Logóját, az apró zöld aligátort mindenki ismeri, aki valamennyire jártas a divat világában. A céget Jean René Lacoste alapította 1933-ban. A vállalat kezdetben teniszingeket gyártott, ugyanis maga Jean René is teniszezett, beceneve pedig Aligátor volt. Egyik barátja egy nap rajzolt neki egy pici aligátort, csak úgy, viccből. Hamarosan ez a miniatűr zöld aligátor vált a világhírű márka védjegyévé.

Fendi

A két F betűből álló Fendi logó olyan, mint egy puzzle. Első ránézésre bonyolultnak tűnik. Az Edward és Adele Fendi által megalapított divatház logója Karl Lagerfeld nevéhez köthető. A mutatós embléma a Fendi kollekcióinak az egyik legkedveltebb mintája. Visszaköszön többek között ruhákról, övcsatokról, táskákról, napszemüvegekről.

Chanel

A híres egymást átfedő két C betűvel először 1925-ben találkozhattunk a Chanel #5 parfüm üvegén. Nem sokkal debütálása után használata elterjedt. A Chanel cég történelmi logójához több magyarázat is köthető. Az egyik legenda szerint Mihail Vrubel volt az, aki ily módon ábrázolt két egymásba fonódó patkót a siker és szerencse jelképeként. Ám vannak, akik úgy vélik, hogy a két C a márka névadójának, Coco Chanel nevének kezdőbetűit ábrázolja.

Calvin Klein

A divatház alapításának pontos dátuma 1942. november 19. A logó már akkoriban élt, ám „nyomtatott” formában meglepő módon csak 30 évvel később találkozhattunk vele, mégpedig farmereken. A hátsó zsebeken volt látható először a CK rövidítés.

Versace

A Versace logó szorosan kapcsolódik a görög mitológiához. Egy evilish karaktert ábrázol. A logót maga a nagy divattervező, Gianni Versace találta ki 1978-ban, ugyanis igazi megszállottja volt a klasszikus görög mítoszoknak.

Kép forrása: Pixabay.com

Ez is érdekes lehet: